lite tankar och lite kläder

Hallå i stugan!

Det är redan tisdag... usch vad tiden går fort. Det är en väldigt konstig känsla det där med hur snabbt tiden går. Vanligtvis brukar jag under sommaren inte vilja att tiden ska gå så satans fort men nu vill man ju både och. Jag älskar svensk sommar med allt som hör till. Jag älskar när solen skiner och det vinden är alldeles ljummen och man kan sitta uta och äta alla dagens mål. Jag älskar när det regnar och man kan kura ihop sig på verandan i Värmland och lyssna på dropparnas smatter mot plåttaket eller när man är hemma och kan tillåta sig att sätta sig framför tvn och se en bra film med någon man tycker om. Jag älskar hur man inte behöver ha strumpor i skorna och att man kan strunta i strumpbyxorna. Jag älskar att ha möjligheten att låna bil för en tur till en lämplig sjö att doppa sig i. Jag älskar att man bara kan svänga av vägen och köpa jordgubbar av trevliga människor under stora parasoll. Nu sitter jag och drömmer mig bort.

Å vad jag längtar efter att få visa skrotungen hur man kan blåsa på överblommade maskrosor, små gömmor med smultron precis nedanför tomten i Värmland, att man kan duscha i regnvatten som forsar från stuprännan, hur man kan känna att det är kramsnö för varje steg man tar, jag vill visa allt. Nu!

Igår kikade jag och Mikael på rean. Det kändes pirrigt och det var nästan så att det kändes som om vi fumlade lite, liksom inte riktigt visste hur vi skulle göra. Betalar man barnkläder på samma sätt som sina egna? Ser kassörskan min mage och ser hon vilka amatörer vi är? Känner hon att det nog är första plaggen?




En liten liten body med tillhörande shorts och mössa med pytteöron. Brun är en alldeles perfekt färg när man som vi inte har en endaste aning om vad det är för sort i magen. Blir det en han så kommer den lille mannen med största sannolikhet få ta den av mina och mina systrars flickiga kläder men då känns det som en annan sak. Det är lite knepigt att leta efter kläder som både han och hon "kan ha", det finns nämligen inte överdrivet mycket sånt, om man inte vill ha vitt så klart men det har jag fått lära mig är en färg man inte behärskar förrän man är vuxen med tanke på alla fläckar som rätt som det är dyker upp. Åter till plagget ovan, jag älskar att man satt dit en bakficka på shortsen, det känns verkligen genomtänkt!




Jag vet inte om Micke inte förstod att jag såg att färgerna på detta plagg tillhör hans lag och inte mitt, men han hittade just den här och jag tycker den är helhärlig.




Den här hittade M också. Jag skulle vilja ha en t-shirt med samma motiv. Tycker ugglan ser så harmonisk ut.



Alla bodys är i storlek 62 om jag inte missminner mig, men vi köpte faktiskt två i en storlek större. Det går ju så fort när ungen ska bli stor och börja lyfta tyngder så då krävs ju lite större plagg att kunna röra sig i.

Nu har jag saker att ta itu med.
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0