sköna morgon

Hej!

Det blev ingen lampa på IKEA, dom gav alldeles för dåligt ljus för att ha som en enda taklampa. Lite synd men bra för plånkan. Vi köpte mycket annat och kanske visar jag någon dag.

Idag läser jag söndag i kalendern... dagarna grötar gärna ihop sig när man är lite lös och ledig. Vi vaknade ganska tidigt idag och efter att Micke varit ute med Agaton beslöt jag mig för att ligga kvar i sängen så jag är relativt nyvaken. Hur vaknade jag då? Micke böjer sig över mig och säger "Hej, är du hungrig?" varpå jag svarar med ett jävligt trött "Mmmm" "Ska jag laga lunch?" Världens bästa uppvaknande. Så nu doftar det från köket och det blir korv, halloumi och sallad. Det skulle varit middagen igår men vi orkade inte med korv två gånger samma dag så det fick bli lite rå fisk istället, väldigt gott var det.

Igår var det återigen väldigt varmt men trots det beslutade en del av min familj att det var läge att gå runt Årstaviken. Perfekt tycker jag, för då kan man ju träffas och umgås en liten stund när dom ändå är i närheten. Det blev så att dom fick gå till Fåfängan dit jag och Micke tog... bilen! En god blåbärspaj och härlig utsikt och en massa spanande på stora kryssningsfartyg. Undrar om min familj idag då det är lite mulet men varmt, beslutat att bada som dom pratade om... Jag badar inte gärna när det är mulet. Det känns inte lika bra då helt enkelt.

Nu blir det till att invänta servering och sen ska vi nog åka och handla lite mer nödvändigheter. Vi lånar Bittans bil vilket är helt underbart!

Hoppas alla har fina söndagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0