hett hett hett

Hej i värmen!
Idag är det fruktansvärt varmt tycker jag, men observera att jag inte klagar, det är min käre far väldigt noga med att man inte ska göra under de få sommarmånader vi har i det här landet. Han är underbar.

Vi hann med en god lunch och en rejäl sväng på Onoff för att sondera marknaden lite. Jag blev sugen på att köpa en kaffekokare men mest för att det fanns en hel del som såg helt vanliga ut, som om dom var satta på jorden för att koka kaffe till skillnad från vissa andra kokare.
Det som tar emot är att jag just nu nästan inte alls dricker kaffe vilket beror mycket på årstiden men så är jag heller inte speciellt sugen på det. Det är vid enstaka tillfällen det slinker ner en kopp. Främst hemma hos föräldrarna där kaffet alltid är väldigt gott.

Jag väntar på att Mikael ska sluta arbeta så att vi kan åka till IKEA. Vi har kommit fram till en liten lista med både namn och pris på saker vi ska kika närmre på. Nästan bara saker som ska till innan bäsen ska ut. När vi kollade hemsidan hittade vi en lampa vi båda blev barnsligt förtjusta i. Den är nog till för en barnkammare men vi hade tänkt oss den för oss också, kanske att ungen får ärva lampan när vi flyttar till större. Dessutom har vi inte köpt den ännu men titta på han det ska vi! Här är den:


Eller blå...



Nu blev jag alldeles gosig i kroppen av att tänka på hur mysigt det blir när ens unge kanske fått nya tapeter eller bara en ny gardin i sitt rum. Eller kanske ett skrivbord, ett skivställ (fast det finns väl snart inga skivställ att köpa eftersom folk skiter i att köpa skivor), en ny matta, garderob, större säng... herregud vad dyrt det blir. Man får ta det pö om pö och skrivbordet behöver nog ungen inte ha förrän han/hon blivit åtminstone två år och ska börja skriva och ha sig. Så är det nog.

Kram å hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0